Du tænker: Det sker ikke for min virksomhed!
Den digitale virkelighed: Jo, det sker i allerhøjeste grad for virksomheder som din.
Shitstorms fylder mere og mere og er blevet en reel trussel i den digitale virkelighed. En shitstorm er en ukontrollerbar situation for de fleste, hvad enten man er virksomhed eller privatperson – og alle virksomheder, uafhængigt af størrelse, er i risikogruppen. En shitstorm har i de fleste tilfælde et negativt udfald, og hvis den ikke håndteres korrekt, kan den resultere i store økonomiske tab og true virksomhedens eksistens.
En shitstorm har typisk sin oprindelse på sociale medier, anmeldelsessider, private blogs osv. og kan resultere i omtale på landsdækkende medier – med langsigtet negativ effekt på Google, der for de fleste virksomheders tilfælde betyder et økonomisk tab pga. manglende ordrer samt besvær med at tiltrække nye medarbejdere og samarbejdspartnere.
På workshoppen får du indblik i:
- Hvorfor og hvordan opstår en shitstorm?
- Hvilken skade gør den?
- Hvordan håndteres en shitstorm?
- Hvordan håndteres dårlig omtale på Google, sociale medier og anmeldelsessider?
Om William Atak:
William Atak er en af Danmarks førende eksperter i håndtering af shitstorm og adm. direktør i ATAK A/S. Hos ATAK rådgiver de lige fra helt små til nogle af Danmarks største virksomheder, hvor erfaringer viser, at de små virksomheder lider mest, hvis de bliver ramt af en shitstorms – eller blot har én dårlig omtale liggende på nettet.
ATAK står ligeledes bag SAFEonNET®, der har lanceret shitstormforsikringen i samarbejde med Topdanmark.
OBS: Arrangementet er afholdt.