Målet med workshoppen er at gøre dig i stand til at designe, udvikle og teste en bæredygtig forretningsmodel ud fra din forretningside. Du får stillet skarpt på, hvad virksomheden skal leve af, hvad der skal sælges, hvordan og til hvem.
Workshoppen omhandler:
- Introduktion til begrebet forretningsmodel
- Gennemgang af den bæredygtige forretningsmodel: Hvordan skaber dit produkt/din ydelse værdi for kunden, og hvordan tjener du penge på det?
- Introduktion til Business Model Canvas: Intuitivt udviklingsværktøj til at forstå, designe og differentiere en forretningsmodel
- Konkret brug af Business Model Canvas: Øvelse i grupper (fokus på værditilbud, marked, kunder, aktiviteter og organisering)
- Introduktion til at arbejde med test af din forretningsmodel, bl.a. via værktøjer fra LEAN Startup.
Målgruppe
Iværksættere, som vil designe, bearbejde og udvikle virksomhedens forretningsmodel.
Du møder
Hans Christian Andersen, vækstkonsulent, Væksthus Hovedstadsregionen
Hans har i 20 år arbejdet med innovation og forretningsudvikling inden for tele og software. De sidste fire år har han været coach for potentielle gazellevirksomheder. Hans er uddannet fra CBS, UT at Austin og Insead.
René Larsen, erhvervsrådgiver, Københavns Erhvervsservice
Rene er uddannet grafisk designer og har en lang karriere på reklame- og designbureau bag sig. De sidste år har han arbejdet med 1:1-sparring og coaching af iværksættere med fokus på forretningsmodeller, markedsføring og kommunikation.