Mange iværksættere overser muligheden for at skabe synlighed gennem en målrettet kommunikationsindsats. Workshoppen giver dig værktøjer til at blive klar på, hvem dine modtagere er, virksomhedens grundfortælling, hvordan medielandskabet ser ud og hvilke typer medier, du kan arbejde med. Du får også konkrete guidelines til den gode pressemeddelelse, og hvordan du kan arbejde målrettet med PR og kommunikation.
Workshoppen kommer omkring:
- Kommunikationens opgave: Hvordan er kommunikationsprocessen, hvilke succeskriterier kan opstilles og hvad er en kommunikationsstrategi og –plan?
- Hvad er værdien af god kommunikation og hvordan kan den måles?
- Hvem kommunikerer du til: Målgruppedefinition, arketypebeskrivelse, interessentanalyser.
- Grundfortællingen: Hvad er din virksomheds grundfortælling og hvordan kan den bruges i kommunikationsarbejdet?
- Medielandskabet: Medietyper/platforme, mediernes rolle og hvordan journalister/redaktioner arbejder.
- Hvordan arbejder du målrettet med pressearbejde og hvad er en god pressemeddelelse?
Målgruppe:
Iværksættere som ønsker at blive klogere på, hvordan man konkret arbejder med synlig kommunikation på strategisk og taktisk niveau.
Du møder:
Mette Dahl Juelner, ejer af BizBuddy. Mette har tidligere arbejdet som marketingschef hos TV2 og været mediaplanlægger hos OMD A/S. Derudover har hun salgserfaring fra mediebranchen, og hun har gennem en årrække vejledt små og mellemstore virksomhedsejere i forretningsudvikling. Nu driver hun sin egen virksomhed, BizBuddy, hvor hun rådgiver i salg, kommunikation, service og markedsføring samt event- og konferenceudvikling. Mette har blandt andet en Mastergrad i Oplevelsesledelse fra RUC.