Menneskers adfærd er i høj grad styret af faktorer, som vi ikke selv er bevidste om. Derfor træffer vi ofte beslutninger, som går imod vores egne ønsker – både som forbrugere, som borgere og som beslutningstagere i en virksomhed.
Bedre forståelse for målgruppens beslutninger
Heldigvis er der en høj grad af systematik i den måde, som mennesker bliver snydt på af deres egen psykologi.
Denne indsigt i adfærdspsykologien kan vi som marketing- og kommunikationsfolk bruge til at forstå, hvorfor folk træffer de valg, de gør. Og vi kan kommunikere, markedsføre og bearbejde holdninger på en måde, der motiverer målgruppen til at træffe bestemte valg frem for andre.
Du kan bruge den viden i praksis, når du arbejder med et salgsbrev, en tv-reklame, et nyhedsbrev eller et loyalitetsprogram.
Morten Lorentzen fra Relevans demonstrerer, hvordan du kan anvende forskellige psykologiske mekanismer, så du skaber bedre resultater med din markedsføring og kommunikation.
Program:
- Introduktion til den nyeste forskning indenfor adfærdspsykologiens effekt på menneskers beslutninger og valg.
- Sådan bruger vi adfærdspsykologien i markedsføring og kommunikation.
OBS. Hvis du er tilmeldt og bliver forhindret i at deltage, skal du kontakte Michelle på ms@symbion.dk. Hvis ikke der meldes afbud, opkræves et no-show fee på 250 kroner.