Moviestarplanet: Vi sørger for at være i øjenhøjde med brugerne
 i Iværksætteri, Virksomheder i Symbion Netværket

Interview med Claus Lykke Jensen, Adm. Direktør i MovieStarPlanet, som er tidligere lejere på The Orbit. 

Hvordan startede idéen til MovieStarPlanet?

Ideen med MovieStarPlanet startede i 2008 ud fra et ønske om at udvikle læringsspil til børn i alderen 8-13 år, så de kunne øge deres engelskkundskaber. Ideen var, at børn skulle udvikle animerede film på engelsk, indtale replikker på engelsk og efterfølgende dele filmene med deres venner.

Langsomt flyttede vi vores fokus fra læring til et mere rent fokus på spil og underholdning, hvorefter brugertallene og omsætningen langsomt begyndte at stige.

Hvad tror du, er grunden til, at I har fået så stor succes med jeres produkt, som tilfældet er?

Succesen skyldes helt klart vores brugerfokus samt vores konstante evne til at forny os og hele tiden levere nye features og indhold til spillet. Hver uge releases et nyt tema og månedligt releases en række nye features der gør, at MovieStarPlanet-universet hele tiden fornys.

Derudover sørger vi for at være i øjenhøjde med vores brugere, de unge mellem 8-13 år, og får ofte besøg af skoleklasser, som vi interviewer i fokusgrupper, så vi hele tiden ved, hvad vores brugere synes fungerer, og hvad de mener, kan forbedres.

Hvad gør jeres koncept unikt? Altså, på hvilken måde adskiller jeres produkt sig fra andre lignende produkter?

MovieStarPlanet danner, sammen med BooniePlanet og RoboBlastPlanet, det største sociale netværk til børn i alderen 8-13 år ved at tilbyde digital underholdning, kreativitet, interaktion og sikkerhed, som er koblet sammen i ét stort socialt netværk.

Børnene kan med den samme profil spille alle tre spil og interagere med deres venner på tværs af spillene således, at det ene barn kan spille RoboBlastPlanet og chatte med en ven der spiller MovieStarPlanet.

Jeres system er jo baseret på brugerdeltagere. Hvordan opnåede I kritisk masse? Altså, hvordan nåede I det antal brugere, som var nødvendigt for, at platformen kunne fungere?

Først og fremmest har vi hele tiden haft fokus på at levere et godt produkt, som børnene vil spille. Derudover har vedholdenhed, markedsføring og mund-til-mund været med til at skabe vores brugerbase på 10 millioner månedlige aktive profiler i de mere en 16 lande, hvor der spilles et af vores spil i vores sociale netværk.

Hvad byder fremtiden på? Har I nogle sideprojekter i gang, som du har lyst til at løfte sløret for?

Vi har fokus på, at vores spil er tilgængelige på de platforme, som børnene benytter – web, tablet, mobil etc., så vi er tilgængelige for børnene uanset hvor de er i deres dagligdag. Desuden arbejder vi på, at vores yngste spil, BooniePlanet og RoboBlastPlanet, får en større rolle i vores sociale netværk.

Kan du give et godt råd til nystartede iværksættervirksomheder?

Mit råd vil være, at de skal blive ved med at tro på ideen – også når det brænder på. Ofte tager det længere tid, end man tror, og derfor skal man blive ved med at kæmpe, til det lykkes. Tro på det og arbejd hård på, at det lykkes.

corporate.moviestarplanet.com

Seneste blogindlæg
Symbion-blogindlæg: Indsigt fra en succesfuld iværksætterEyecular: Klimaudfordringerne skal have absolut topprioritet