Den moderne beslutningstager anno 2016 er blevet digital superbruger, som anvender både sit sociale netværk og hele internettet som erfaringsgrundlag, når der skal søges inspiration og information omkring en problemstilling.
Det betyder blandt andet, at vi idag foretager ca. 60 % af købsprocessen selv gennem brugen af blandt andet Google, LinkedIn og andre sociale medier.
90 procent af amerikanske CEOs reagerer aldrig på kold canvas. Det er også en af forklaringerne på, hvorfor at det er sværere end nogensinde før at få et møde med en potentiel ny kunde via et telefonopkald.
Først og fremmest er der flere såkaldte ‘gatekeepers’, som forhindrer dig i at komme igennem til beslutningstageren, og dernæst – og måske endnu vigtigere – passer kold canvas bare ikke ind i måden hvorpå moderne beslutningstagere arbejder. Derfor: Kunderne skal nok ringe til dig og ikke omvendt, som det ellers har været kutyme.
Få inspiration til, hvordan I kan bruge LinkedIn og social selling som salgsværktøjer
Foredraget har til formål at inspirere jer til, hvordan I operationelt kan indarbejde de nye metoder i de daglige salgs- og markedsføringsindsatser. Formålet er i sidste ende at hjælpe jer med at komme tættere på kunderne og øge deres tillid og loyalitet til jeres virksomhed, produkter og services.
Vi har særligt fokus på LinkedIn, da det er markedets stærkeste salgs- og relationsværktøj i forhold til business-to-business markedet, men vi får også rundet, hvordan du kan arbejde med social business via andre sociale netværk som eksempelvis Facebook.
Målgruppe
Foredraget henvender sig primært til salgs- og marketingorganisationer som arbejder med relationssalg, herunder sælgere, key account managers, salgschefer og salgsdirektører samt social media managers og marketingmedarbejdere, som ønsker at bruge de sociale medier som et professionelt salgs- og markedsføringsværktøj.
Andre medarbejdergrupper kan med fordel også deltage i foredraget med det formål at give medarbejderne inspiration til, hvordan de gennem like og share i deres personlige netværk kan hjælpe virksomheden med at nå bredere ud med de markedsføringsmæssige budskaber.
Foredragsholder
Leif Carlsen er passioneret social selling specialist og lever og ånder for at hjælpe virksomheder, organisationer og individer med at udnytte det store potentiale, der ligger i at anvende de sociale medier forretningsmæssigt. Leif har mere end 25 år erfaring fra virksomheder som Acer, PC-WARE Danmark samt HP og har stor ekspertise inden for salg, indkøb, markedsføring, branding og ledelse.