ZOOM er en innovationsmodel, der træner dig i at planlægge og afholde power-dybdeinterviews med beslutningstagere, analysere deres input og derefter sikre, at deres behov tydeligt afspejles i de produkter, du er med til at udvikle.
På dette foredrag vil du få konkrete værktøjer og inspiration til at bruge værktøjerne med hjem.
Vi kommer bl.a. omkring temaerne:
- Hvad er det der typisk går galt, når vi skaber brugerdreven innovation
- Indblik i hvilke former for viden du får om dine kunder gennem dit valg af analysemetoder
- Tips til valg af interessante interviewpersoner afhængigt af virksomhedens vækststrategi
- Interviewteknikker der giver et ærligt og nuanceret billede af interviewpersonernes centrale behov – og hvad de IKKE har behov for mere af
- Udviklingsteknikker der integrerer det, du lærer gennem interviews – også hvis du og dine kolleger mener, at I allerede ved, hvad kunderne har brug for
- Valideringsteknikker der gør det mere sandsynligt at I også får succes, når jeres nye produkter rammer markedet
- Konkrete eksempler på hvordan ovenstående teknikker kan foregå i praksis
Foredragsholder:
Trine Wulff er konsulent i Think Twice Advice, der i 2006 udviklede og lancerede kurset ZOOM, der siden har været afholdt for mange organisationer, der interesserer sig for brugerdreven innovation. Trine har selv stået i spidsen for flere spændende projekter og udviklingsgrupper i bl.a. Coloplast og Ferrosan Medical Devices.
I dag er hun ved siden af konsulentrollen passioneret iværksætter i firmaet HabiTurn. Læs eventuelt mere på tta.life og habiturn.dk