En idé er intet værd, før den er blevet omsat til noget i praksis. Det betyder imidlertid ikke, at man skal gå direkte fra idé til det endelige produkt. Tværtimod. Det giver langt større mening, tryghed i processen samt værdi for det endelige resultat undervejs at teste og validere en lang række hypoteser omkring ens produkt eller service for små midler og med et minimum af forbrug af tid. På den måde kan man opfange fejl, mangler og forglemmelser samt ikke mindst integrere feedback og nye gode idéer i det produkt eller service, man er i gang med at udvikle.
Der findes en lang række forskelle metoder, man kan teste sine antagelser på i markedet, alt efter hvor man er henne i udviklingsprocessen. Nogle former for tests egner sig rigtig godt til at teste behov og efterspørgsel i markedet, mens andre er mere velegnede til at teste de konkrete forslag til produkter og services og en helt tredje gruppe egner sig bedst til at teste betalingsvillighed. Uanset hvad er der en test, der passer til snart sagt enhver antagelse, man måtte have brug for at validere.
På dette meetup får deltagerne en introduktion til forskellige former for tests, man kan udføre, alt efter om man er på proof-of-idea, proof-of-concept, proof-of-business eller proof-of-scale. Endvidere får de en struktureret metode til at opstille test cases med succeskriterier på en sådan måde, at den løbende validering hele tiden er struktureret og entydig – at der aldrig bliver diskussioner om, hvorvidt en test har vist en godt eller mindre godt resultat. De vil gå fra meetup’et med et indtryk af, hvor nemt, hurtigt og enkelt, det faktisk er at teste og validere løbende undervejs – og hvordan det kan være afgørende for både deres produkt, service og senere mulighed for at lave en forretning.
OBS. Hvis du er tilmeldt og bliver forhindret i at deltage, skal du kontakte Michelle på ms@symbion.dk. Hvis ikke der meldes afbud, opkræves et no-show fee på 250 kroner.