Langt hovedparten af alle startups fejler indenfor få år efter, de er stiftet. Den primære årsag til, at startups ikke lykkes er, at der hverken er noget behov eller noget marked for det produkt eller den service, de tilbyder.
Sådan behøver det imidlertid ikke at være. For der findes gode, enkle, billige og hurtige metoder til at sikre, at der kan etableres en overensstemmelse mellem det behov, kunderne har, og det produkt eller den service, der tilbydes – også kaldet Product-Market Fit.
At etablere dette Product-Market Fit kan være en svær øvelse i sig selv. Og den bliver ikke nemmere af, at det kræver, at den enkelte founder er villig til at gå på kompromis med sin grundidé undervejs. Derfor bliver tricket også at arbejde med dette så tidligt og så rigtigt som muligt, så denne barriere bliver så lille som overhovedet muligt.
På dette meetup vil vi snakke om betydningen af Product Market-Fit for mulighederne for at etablere en virksomhed, der er succesfuld. Og der vil via cases fra det virkelige liv være konkrete tips til, hvordan man i praksis efter dette meetup kan gå hjem i sin egen virksomhed og effektivt arbejde med Product-Market Fit og dermed undgå at blive en del af statistikken over dem, der fejler.
OBS. Hvis du er tilmeldt og bliver forhindret i at deltage, skal du kontakte Michelle på ms@symbion.dk. Hvis ikke der meldes afbud, opkræves et no-show fee på 250 kroner.