Hvornår rammer ens produkt præcis det rigtige segment?
Et af de mest vigtige elementer i det at opbygge en succesfuld abonnementsforretning er at opnå en effektiv online markedsføring. Rigtig mange, der forsøger at opbygge en abonnementsforretning, bruger langt fra tid nok på denne fase og resultatet er ofte, at succesen udebliver og de opnår ikke det, som de ønsker. Man er nemlig nødt til at angriber processen omkring segmentering strategisk, målrettet og metodisk.
d. 11 juni fra 15.00 – 17.00 på Symbion vil vi i Subscription Meetup netværket via 3 oplæg give dig mulighed for sammen med andre abonnementsvirksomheder at udveksle erfaringer og holdning til hvornår man har opnået succes med SoMe kampagner med fokus på kunderejsen.
Program
- Velkomst
- Subscription Circle hvem vi er og hvad vi vil
- Dagens tema og hvorfor vi sætter fokus på dette
- SoMe Marketing Kampagne med fokus på kunderejsen.
- Ingen ønsker at spilde penge på sin SoMe annoncering.
- Vi viser hvordan man opretter et ultra effektivt og billigt marketing setup, der rammer det rigtige publikum på det rigtige tidspunkt.
- Netværksgrupper (introduktion overfor hinanden) – det vil max må vare 10-15 minutter
- Her skal vi præsentere os selv og den virksomhed vi kommer fra. Hvem er ens buyer persona og hvilke “pains”/”gains” løser man. Det skal blot tage 10 sek.
- Oplæg fra Christian
- Her præsentere vi hvordan man arbejder med et 3×3 Video Grid til at ramme sin målgruppe og få dem igennem kunderejsen, og hvordan man kun rammer det rigtige publikum på det rigtige tidspunkt.
- Netværksgrupper hvor vi taler oplægget igennem og hvordan man selv kan bruge det
- Vi skal derfor snakke om kunderejsen: Awareness (Why), Engagement (How) og Conversion (What) med fokus på de virksomheder de selv kommer fra, og hvad der kunne være gode budskaber.
- Afrunding
- Præsentation af de næste 3 netværksevents incl. temaer
- Netværk